Почетна Историјат Галерија Преузимања Линкови Форум Документи Суперстарси Тенкови Чланови Пријава   

 Настројавање ИНУ на авиону Ф-16Ц
Поставио: HajdukVeljko
18-11-2019

 Настројавање Инерцијалног Навигационог Уређаја ИНУ (енг. „INS”) могуће је када је авион на земљи или у ваздуху. Метода настројавања бира се постављањем „INS” бирачем у одговарајући положај. „INS” бирач режима рада навигације налази се на табли електро напајања. По завршетку настројавања „INS” бирач се пребаци у положај „NAV“.

 

Редовно (NORM) је основни режим настројавања. У овом режиму рада настројавање траје 8 минута.

 Упамћена позиција (STOR HDG) омогућава настројавање које траје само 30 секунди или краће. Ово настројавање могуће је само ако је авион унапред посебно припремљен за то.

 Настројавање у лету (INFLT ALIGN) је могуће само ако постоје подаци са сателитске навигације. У току настројавања ограничен је приступ навигационим подацима све док се настројавање не заврши.

 Угловни положаји (ATT) Ово настројавање, у лету, користи се за повраћај података о угловним положајима ако су се они изгубили због губитка електричног напајања у авиону. За ово настројавање прво је потребно одрадити „NORM“ или „INFLT ALIGN“ настројавање.


Редовно жиро-компасно (NORM) настројавање

Настројавање ИНС уређаја „NORM“ методом потребно је одрадити пре сваког лета. Ово се ради одмах по покретању мотора и довођења електричног напајања на авионске системе с обзиром на време које је потребно да се настројавање заврши пре почетка вожења.

1. Постави се „INS“ бирач у положај „NORM“.

Ово ће започети настројавање ИНУ, аутоматски отворити страницу „INS“ на „DED“ показивачу где се виде параметри и напредак настројавања.

 

Време настројавања. Време трајања настројавања ИНУ је у минутима и децималним секундама.

 Стање настројавања. Ово је приказ процене квалитета настројавања. Процена квалитета настројавања представљена је бројевима а одбројавање почиње од 99 са следећим значењем:

 •     99 – Почетак настројавања

•     90 – Добијени подаци положаја авиона и почиње грубо настројавање

•     79 – Добијени подаци о смеру авиона

•     70 – Умањен квалитет навигације, „RDY“ приказ на „DED“, не-трепћући „ALIGN“ на ОС-у

•      60-20 – Процена грешке навигације до пуне настројености.; нпр. 60 = 6.0 шест пута већа, 20 = 2.0 два пута већа

•     10 – ИНУ је настројен, „RDY“ трепће на „DED“, „ALIGN“ трепће на ОС-у.

•     6 – Квалитет настројавања ИНУ је побољшан до 0.6 на основу сателитских података или неким 

        другим методама настројавања.

 Географска ширина. Географска ширина места на коме је авион.

 Географска  дужина. Географска дужина места на коме је авион.

 Висина. Висина на којој се авион налази, користи се за прорачун солуција при дејству оружјем ваздух-земља.

 Стварни смер. Последњи познати стварни смера авиона или смер који се добије у току настројавања.

 Путна брзина. Тренутна путна брзина.

 

2. Унос географске ширине, дужине и висине за места на ком се авион налази.

 Последње познате координате и висина места на коме се авион налази ће се појавити на „DED“-у пре почетка настројавања. Међутим ове податке је потребно поново унети у систем, чак и ако су потпуно тачни.

Ако су подаци тачни, четворо-положајним прекидачем тастатуре се одаберу а затим се на тастатури притисне „ENTR“ за сваки податак појединачно. Ако подаци нису тачни онда је помоћу тастатуре потребно унети тачне податке.

 

 

Унос нетачних података ће умањити квалитет настројавања и довести до неисправног рада неких функција авиона. У том случају могуће су грешке у навигацији, прецизности дејства оружјем ваздух-земља и грешке приликом коришћења закаченог нишанског уређаја.

 Настројавање ће се прекинути и почети из почетка ако се подаци унесу после истека другог минута процеса настројавања.

 

3. Процес настројавања и пребацивање бирача „INS“ у положај „NAV“.

 „RDY“ на „DED“ и „ALIGN“ на одразном стаклу ће почети да трепћу када се заврши настројавање. Настројавање траје 8 минута или краће зависно од режима настројавања. По завршетку настројавања, пре почетка вожења, пребаци бирач „INS“ у положај „NAV“ да систем прихвати и почне да користи податке са настројеног Инерцијалног Навигационог Уређаја (ИНУ).

 

 

Следи видео снимак укоме говорим о настројавању ИНУ.

НАПОМЕНА: Уколико вам се видео не појави, клините на "Blocked Content" вашег претраживача и омогућите приказ целог садржаја ("see all content").

 

 

=4c= Хајдук Вељко

Горан Баџић


Последњи чланци...

Покретање Ми-24П хеликоптера
F-14A/B Standardna operativna procedura
"Microsoft Flight Simulator" 2020 - Први утисци
Ф-16Ц, Навигација
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, други део
=4с= Џони
Нишански радар на авиону Ф-16Ц, Први део
Спитфајер, покретање мотора

 
Вести Чланови 



Team Speak